dimarts, de març 21, 2006

(y)2, lesbianes i censura

(Y)2:
això és el que hi ha estampat a la samarreta model "lesbianes" que venem a la botiga solidària de LesboNet. I no és conya. El significat d'aquests 4 caracters ha portat cua, i és que comprenc perfectament que algunes portaleres no hagin sabut veure perquè coi (Y)2 vol dir que sóc, que som o que la xurri que porta la samarreta en qüestió és lesbiana, o que vol ser-ho.

No té res a veure amb els cromosomes, tot i que en un primer moment és fàcil confondre's i pensar que son les 2 Y's del cromosoma femení al quadrat. Però no és així: XX = dona , XY = home. Per tant (Y)2 -segons la teoria dels cromosomes- podria ser el
motto per estampar les samarretes de qualsevol portal gai, però no el nostre.

) (
(
Y) [si us ho mireu bé], - com ha dit la dissenyadora de la samarreta- és el cos d'una dona, i físicament és la part de la cintura i les cames. I és clar, al quadrat son dues dones. M'agrada molt; molt. I encara m'agradaria més que a força de vendre'n moltes com aquestes poguem fer moltes més coses a LesboNet, que hem fet 8 anys i ja no fem les coses en broma.


Censura:
Digital + va censurar part del capítol 10 de la sèrie "L" (The L Word) que emet cada diumenge. Jo vaig anar molt "deguais" als fòrums de LNet fa alguns mesos quan algú va dir que la sèrie (també la primera temporada) havia estat censurada per Warner a Xile. Llavors -al juliol de l'any passat- vaig dir que si alguna cadena d'Espanya vulgués emetre la sèrie edulcorada, retallada, capada, a mi no em semblaria gens bé; sobretot perquè a Xile es van retallar escenes d'alt contingut sexual, i jo no puc entendre que algú amb quatre dits de front aposti per emetre una sèrie que parla de lesbianes, i alhora és negui a que es faci evident de forma explícita que ens n'anem al llit i fem sexe. I fins i tot disfrutem.

Però bé, sembla que Digital+ no té cap problema amb els nus i cunnilingus de les protagonistes de "L", i el que s'ha retallat de la "intro" del capítol 10 és precisament una escena que té a veure amb una obra d'art, i la seva particular visió de
Maria Madalena: provocació en estat pur. Si tinc temps us en penjaré una captura de pantalla, però només cal que entengueu que el que aquella obra -dintre de la sèrie i l'argument del capítol- genera moltíssima polèmica, conflictes i problemes.

I a mi -que sóc follonera de mena- m'encanta que aquests conflictes es traslladin als fòrums de Digital+, i que vegin que les lesbianes no som ni quatre, ni imbècils, ni ens mamem el dit. Que sabem que s'ha retallat aquest capítol 10 per no tocar els pebrots als catòlics o per no ferir sensibilitats.

Qui és l'imbècil que ha decidit retallar la intro d'aquest capítol? és que no veu que les lesbianes -nosaltres per sí mateixes- ferim moltes sensibilitats? Qualsevol morreig entre dues ties fantàstiques ferirà més a alguns que no pas veure com Maria Madalena és sodomitzada en una obra d'art fastigosament transgressora i utilitzada a la sèrie com a eina per crear polèmica.

El que em flipa més de tot això és que "
The L Word" és una sèrie americana. I allà Showtime ha emès el que ha emès, "Maria Madalena sodomitzada" inclosa.
Ara és quan em veig obligada a retirar el que tantes vegades he afirmat amb una solemnitat bestial: que els americans son uns llepafils hipòcrites, censuradors de conys i pits al país on el porno mou més milions. Que viuen en un engany, que la tele els fot por i que no els deixa veure el que no interessa. Demano disculpes als americans: he vist que a mi també em censuren. I si Digital+ segueix retallant capítols de "L", fins i tot escriuré que en Bush és un tiu d'allò més assenyat.



4 comentaris:

Anònim ha dit...

fins i tot escriuré que en Bush és un tiu d'allò més assenyat.
xD ¡Buenísimo! Me quito el sombrero señorita ^^

Enhorabuena por el blog, la página de Lesbonet y ese nuevo anagrama de las camisetas, puro ingenio: esconde más de lo que a primera vista muestra.
Siga así y no cambie nunca. Suerte en su lucha contra esta atrofiada sociedad, no está sola, a los que somos heteros también nos avergüenza el comportamiento de (por desgracia demasiados) nuestros congéneres >_< Peazo garrulos degenerados.
Aisshh "Mi querida España, esta España mía, esta España nuestraaaa"

Un abrazo.

PD. Habrá que darle un soberano capón a Polanco.

Anònim ha dit...

Pues yo ma habia confundido con lo de las Y al cuadrado por que pensaba que quien había diseñado habia faltado el dia de la clese en el que se hablaba de los cromosomas en el cole (es broma)...

No veo L word aqui porque no soporto el doblaje pero me parece insólito un recorte de este tipo y por cierto tengo entendido que gracias a las protestas Warner decidió emitir la serie sin recortes en toda latinoamérica. HAbría que protestar y que nos devuelvan a Maria MAgdalena tal cual se presento en el capitulo

Anònim ha dit...

hola! me gustaria saber si tu tienes los subtitulos de la tercera temporada de the L word. he tratado den ingresar en la pagina www.avenidalibertad.com pero no he tenido exito.
gracias
saludos

Aurora ha dit...

Hola daphne,
La dirección de Avenida Libertad es www.avenidalibertad.es y no .com. Si accedes a la dirección correcta te resultará fácil encontrar los subtítulos que estás buscando.

Saludos.